شناسه خبر : 108200
سه شنبه 17 بهمن 1402 , 08:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کنگره بزرگداشت شهدای دانش آموزی برگزار شد/ تصاویر

فاش نیوز - کنگره بزرگداشت شهدای دانش آموزی با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، صبح روز دوشنبه 16 بهمن ماه در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان نسیبه برگزار شد.
 
کنگره شهدای دانش آموز با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رمضان موسوی مقدم، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: امیدوارم از برکات و فیوضات این ایام به برکت خون شهدا برخوردار و سربلند باشیم.
وی همچنین ضمن تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: ایشان در تعبیر آیه (الذی خلق الموت و الحیاة لیبلوکم ایکم احسن عملا) سه دسته بندی دارند و در معنی آن به این نکته اشاره می‌کنند که ما مرگ و زندگی را آفریدیم تا شما را مورد آزمایش قرار دهیم و ببینیم کدام یک از شما عمل نیک دارید. این دنیا محل رفت و آمد و میدان مسابقه برای شماست تا مورد آزمایش قرار گیرید و آنهایی که عمل نیک دارند، گوی سبقت را از دیگران می‌ربایند.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با اشاره به اینکه برای تشخیص این موضوع باید به موضوع مرگ توجه داشته باشیم، ادامه داد: ایشان می‌فرمایند که انسان سه گونه می‌میرد؛ دسته اول اساسا مرگ اندیشی بسیار سختی دارند و به دلیل تعلقات زیاد به دنیا و مسائل مادی چشم، گوش و قلبشان بسته شده و مرگی همراه با ترس را تجربه می‌کنند و مدام در حال دلهره و اضطراب هستند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: دسته دوم نیز کسانی هستند که به نوعی اهل توبه هستند و همواره نگرانی دارند، همان گونه که همه ما در زندگی با تلنگری توبه می‌کنیم، اما باز هم آن گناه را تکرار کرده و بار دیگر با مرگ نزدیکانمان به یاد مرگ می‌افتیم ولی بازهم فراموش می‌کنیم، این دسته نیز دچار تردید و تصمیمات دوگانه هستند که این باعث عقب افتادگی غیرقابل جبرانی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه به تعبیر امام کاظم(ع) گروه سوم عارفان هستند که به درک جایگاه واقعی جهان هستی رسیده و می‌دانند این دنیا فقط مادی نیست و بنابراین شوق چندانی برای ماندن در این دنیا ندارند، خاطرنشان کرد: این گروه در مسائل گوناگون زندگی به یک شناخت و معرفت می‌رسند که همه چیز را فراتر از دو گروه اول می‌بینند و چنین جایگاه بلندی بسیار رفیع است که اگر انسان به آن دست یابد در این آزمایش به جایگاه واقعی خودش دست یافته و سربلند می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با بیان اینکه حضرت می‌فرمایند که یکی از گروه‌هایی که می‌توانند به چنین جایگاهی دست یابند شهدا هستند که راه صدساله را یک شبه می‌پیمایند، تصریح کرد: شهید چیزی را می‌بیند که انسان‌های معمولی نمی‌بینند و اگر انسان به این جایگاه دست یافت از مرگ نمی‌هراسد بلکه مشتاق رفتن به جایگاهی است که خدا برای او در نظر گرفته است، پس جایگاه ما ماندن در زمین و وابستگی به آن نیست و شهدا به چنین جایگاهی دست یافتند و خداوند هم شهید را برمی‌گزیند، اما اینکه چطور انتخاب می‌شوند کسی نمی‌داند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: شهید در میان ما زندگی می‌کند اما بصیرت درونی او بالاتر از تصور دیگران است و اگر انسان به این بصیرت و عرفان واقعی دست پیدا کند که البته نوجوانان و جوانان عزیز در این مقطع باید بیشتر به آن توجه کنند، زیرا بستر روحی و رشد آنها آماده است، آنگاه نه تنها از مرگ نمی‌هراسد، بلکه با آغوش باز به استقبال مرگ نیز می‌رود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم درک واقعی نسبت به آرمان‌های شهدا پیدا کرده و ضمن گرامیداشت نام آنها راه این عزیزان را ادامه دهیم که راه رسیدن به سعادت از همین مسیر است.

 

عکاس: رحمان آسترکی
 
 
 
 
 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi